Label

Aktiviti (1) Cerpen (2) discuss (3) filem (1) gosip (1) health (3) how (3) Islam (17) MY DIARIES (9) nukilan (2) petua (1) politik (1) semasa (1) sharing is caring (1)

Garu


Pernah tak korang rasa syok kena garu? Hahaha...apa punya soalan la kan...Tapi inilah hakikat. Masa aku kecik-kecik dulu,

Kunyit



Disini aku nak kongsi sikit petua dengan korang....mak aku cakap kalau baby selesema kiter tenyehkan kunyit kat batang hidung dia. Fungsinyer untuk mengeringkan hingus tu. Mak aku kata dulu dia selalu buat kat aku dan adik2 aku dan ianya berkesan...so selamat mencuba....


Madu

gambar dari google*
Madu rasanya memang manis dan berkhasiat, tapi lain pula bagi "madu" yang satu ni. Hidup bermadu adalah racun dan sebuah mimpi ngeri bagi seorang wanita. Eh, apasal pulak cerita pasal "madu" ni?? Ko kene madu ke?? Ohhh, tidak...tidak sama sekali. Aku utarakan topik ni semata-mata untuk kiter berdiskusi. (cewah....)

Ku Tunggu Janda Mu

Mak aiii....seramnyerrr tajuk. Hah!!! amik ko. Dah macam tajuk lagulah pulakkan, tapi sebenarnya aku nak ajak korang kupas isu ni....jeng jeng jeng....Huh!!! hangat hangat memang topik yang hangat. Aku yang menaip ni pun terasa hangatnyerrr....

Nabi Daud

Keistimewaan yang dikurniakan Allah kepada Nabi Daud.

  • Seorang nabi yang dikurniakan hikmah kesempurnaan ilmu, teliti dalam amal dan perbuatan serta bijaksana dalam menyelesaikan perselisihan.
  • Dikurniakan Kitab Zabur - kitab yang menghimpunkan qasidah2, sajak2 serta lagu2 yg mengandungi tasbih dan pujian kpd Allah. Mengandungi kisah umat2 yg dahulu dan berita nabi2 yg akan datang, diantaranya berita tentang datangnya Nabi Muhammad saw.

Kahwin oh kahwin....

Kahwin..kahwin...kahwin...kadang-kadang pernah tak korang terfikir apa tujuan sebenar korang berkahwin...???

  • Sebagai teman untuk mengadu dan berbicara...
  • Sebagai teman dihari tua...

Hepatitis C

Hepatitis C ialah penyakit berjangkit yang disebabkan oleh virus hepatrofik yang dinamakan Hepatitis C virus (HCV). Jangkitan Hepatitis C boleh menyebabkan pembengkakan hati yang lazimnya asimtomatik (tak bersimptom), tetapi hepatitis kronik yang berterusan boleh mengakibatkan sirosis dan barah hati.
HCV boleh tersebar melalui percampuran darah dengan si pesakit.


Hepatitis B

Hepatitis B merupakan sejenis penyakit kelamin. Virus hepatitis B (HBV) mengakibatkan keradangan hati yang teruk dan sangat mudah berjangkit. Kuman berjangkit melalui sentuhan dengan darah atau cecair badan yang tercemar.

Hepatitis A

Istilah "Hepatitis" dipakai untuk semua jenis keradangan pada hati. Terdapat pelbagai punca Hepatitis sama ada dari virus sehingga kepada ubat-ubatan, termasuk ubat tradisional. Virus hepatitis juga ada beberapa jenis:
Hepatitis A merupakan sejenis penyakit kelamin. Virus hepatitis A (HAV) mengakibatkan penyakit berjangkit yang teruk serta keradangan hati.

Pelawat unik

Sebelum ni aku tak tahu pun apa tu pelawat unik..maklumlah aku ni pun baru je aktif dengan dunia blog ni. Sekolah pun tak lah tinggi...tapi setahu aku pelawat unik ni penting untuk kita dipilih oleh pengiklan2 ni. Kalau banyak pelawat unik tinggilah peluang terpilih...So one day tu aku pun tanyalah kat nuffnang dan diorang reply :
Pelawat unik adalah lawatan daripada PC yang berbeza setiap hariPC yang berlainan mempunyai alamat IP yang berbeza yang dipanggil pelawat unik.


Oh...semoga sesiapa yang macam aku dok tertanye-tanye mende pelawat unik tu terjawablah sudah pertanyaan kite ye...peace <3


Itulah Kebahagiaan

KETIKA aku ingin hidup KAYA, 
Aku lupE bhw HIDUP adlh KEKAYAAN.

KETIKA aku takut MEMBERI, 
Aku lupE bhw smua yg aku miliki adlh PEMBERIAN.

KETIKA aku ingin jd yang TERKUAT, 
Aku lupE bhw dlm KELEMAHAN, Allah bg aku KEKUATAN.

Pokok

"Tanya sama pokok...apa sebab goyang...nanti jawab angin yang goncang...". Ha...tulah salah satu baris dalam lagu Pokok oleh Hazama. Tapi sebenarnya aku bukan nak cerita pasal lagu tu mahupun artisnye, yang aku nak cerita ialah pengalaman aku dengan pokok masa aku kecik2 dulu.

Happy Birthday To Me...


Apa kes ni? hehehe...Sebenarnya just to tell all of you "Today is my birthday" that's all....byebye... :p


Makin Hari Makin Bertambah

Senarai yang "Makin Bertambah"

  • Umur : huhu...tak sangka dah 28tahun umur aku...
  • Berat badan : OMG dari dulu2 46, 47 sekarang dah 58, 59..
  • Anak : pejam celik pejam celik dah 5orang anak aku.
  • Perbelanjaan : selalu over budget...
  • Rakan Facebook : dah 975 orang...
Hermmm......Apa lagi cuba korang tambah pulak....


::..SIAPA KATA..::

SIAPA KATA USTAZ tak pernah buat DOSA..
SIAPA KATA PAKAR KAUNSELING tak ada MASALAH..
SIAPA KATA CIKGU tak pernah buat SILAP..
... SIAPA KATA CHEF tak pernah masak NASI MENTAH..
SIAPA KATA DOKTOR tak pernah SAKIT..
SIAPA KATA PROFESOR tak pernah kena tipu..