Label

Aktiviti (1) Cerpen (2) discuss (3) filem (1) gosip (1) health (3) how (3) Islam (17) MY DIARIES (9) nukilan (2) petua (1) politik (1) semasa (1) sharing is caring (1)

Itulah Kebahagiaan

KETIKA aku ingin hidup KAYA, 
Aku lupE bhw HIDUP adlh KEKAYAAN.

KETIKA aku takut MEMBERI, 
Aku lupE bhw smua yg aku miliki adlh PEMBERIAN.

KETIKA aku ingin jd yang TERKUAT, 
Aku lupE bhw dlm KELEMAHAN, Allah bg aku KEKUATAN.


KETIKA aku takut RUGI, 
Aku lupE bhw HIDUPKU adlh sbuah KEBERUNTUNGAN.

HIDUP ini sGt la INDAH jika
MENSYUKURI apa yg daH ade.

Adakalanya yg TERINDAH bkn suatu yg TERBAIK,

Yg SEMPURNA x janjikan KEBAHAGIAAN.

INDAH< CANTIK<TERBAIK<BAHAGIA< hanye frasa

Tetapi ketika kita mampu dan mau MENERIMA semua KEKURANGAN & KELEBIHAN... tulah die KEBAHAGIAAN



Nukilan dari kawanku Nur Aishah Elias


Tiada ulasan:

Catat Ulasan