Label

Aktiviti (1) Cerpen (2) discuss (3) filem (1) gosip (1) health (3) how (3) Islam (17) MY DIARIES (9) nukilan (2) petua (1) politik (1) semasa (1) sharing is caring (1)

Ku Tunggu Janda Mu

Mak aiii....seramnyerrr tajuk. Hah!!! amik ko. Dah macam tajuk lagulah pulakkan, tapi sebenarnya aku nak ajak korang kupas isu ni....jeng jeng jeng....Huh!!! hangat hangat memang topik yang hangat. Aku yang menaip ni pun terasa hangatnyerrr....


Agak2 korang siapa yang akan menunggu janda seseorang???

  • Kekasih lama (apa la ditunggu lagi..dah jadi bini orang...harammmm)
  • Secret admire (tak payah la berangan dengan bini orang...anak dara dah takde ke...)
  • Orang yang obses dengan korang (ni bukan cinta namanye tapi kegilaan..eloklah bawak pegi check kat doktor jiwa)
  • Emak yang tak suker dengan menantunyerr (kalau takde anak oklah jugak tapi kalau anaknye dah berderet nak ke makcik tanggung semuanyer...)
  • Orang yang saje2 suker tengok rumah tangga orang runtuh (tolong tipon ambulan hantar dia ke rumah bahgia)
ada lagi tak?? cuba korang tambah pulak....

Pernah tak seseorang menyatakan "ayat" tersebut pada korang? Kalau rumah tangga tengah bergelora mungkin ada yang rasa 'oh...so sweet'. Tapi macam mana pula kalau rumah tangga korang tengah sangat bahgia.....tentu ianya bagaikan satu mimpi ngeri....'oh...tidak....'

Apa pun...jagalah rumah tangga korang sehabis baik...tetapkan hati pada seorang. Kadang2 memang banyak dugaan datang menguji...Bagi yang dah ada anak, fikirlah anak2 sebelum bertindak...peace<3


Tiada ulasan:

Catat Ulasan